cruisenandienron.reismee.nl

La Coruna

Vandaag waren we in La Coruna, onze excursie starte pas om 14.15 uur dus vanmorgen lekker rustig aan gedaan

La Coruna is een stadje die dicht bij Santiago de Compostella ligt en onder invloed is van de pelgrimsplaats. Het is een kust plaats met een prachtig stadsstrand aan de Atlantisch oceaan waar het toch veel schijnt te waaien en in de maanden januari en Februari komen de golven vaak over de stranden heen. Het is een oude stad met veel glas in de gebouwen dit omdat er een glasfabriek staat ,het is een speciale bouw met kleine raampjes zoals je op de foto's kan zien. Een prachtige Vuurtoren met het standbeeld van Hercules die ervoor staat. Het stadhuis staat op een mooi groot plein die vernoemd is naar Maria Pita. Zij was een moedige slagersvrouw die de stad verdedigde toen de engelse invasie starten in 1589. Mede door haar werden de engelsen verdreven. Ook is er een plaatselijke voetbalclub die in 2000 kampioen geworden is van de Spaanse voetbal leage. Met de Nederlander Roy Makaay.

Morgen hebben we weer een vaardag dan varen we door de golf van Biskaje en zijn we off line. Donderdag 9 uur leggen we in le Havre aan en gaan we weer nieuwe dingen ontdekken.

Wieke

La Coruna.Bijzonder verhaal. Vond het indrukwekkend om te lezen. ??