cruisenandienron.reismee.nl

Le Havre

Dinsdag zijn we om 6 uur vertrokken uit La Coruna en gingen door de golf van Biskaje nou dat was best wel een behoorlijke zee, echt beroerd ben ik niet geweest maar was wel blij dat ik in mijn bed lag 's avonds hoor. In de loop van de nacht werd de zee weer rustiger en toen we 's morgens wakker werden scheen het zonnetje vol op. Toen we buiten kwamen merkte we dat er toch wel erg veel wind stond en dat het te koud was om buiten te zitten dus hebben we een lekker plekje opgezocht en zijn heerlijk gaan lezen. Ik kon lekker beginnen in Atlas het laatse boek van de 7 zussen.

In de middag hebben we toch maar buiten een plekje opgezocht in de zon uit de wind en hebben daar heerlijk gezeten. Je denkt een vaardag wat moet je nou doen op zo'n dag maar die dag gaat eigenlijk heel snel weer voorbij en we genieten enorm. In de avond was er een danscompetitie en nu zijn er weer 2 dansparen waar we elke avond naar kijken die kunnen prachtig dansen. en zo'n competitie is toch altijd erg leuk.

Vanmorgen hebben we in le Havre aangelegd en weer zag het weer er prachtig uit maar was er veel wind, omdat we nu geen excursies meer hebben hebben we de shuttlebus naar het centrum genomen om daar even te kijken. Le Havre is een plaats in Normandie die erg gebombardeerd is in de oorlog dit zag je terug in de stad er waren geen oude gebouwen en de gebouwen waren echt allemaal na de oorlog gebouwd. We zagen in de kerk wel een foto van de stad en alleen de voorkant van de kerk stond nog verder was alles vernield. Er stond wel een heel mooi gedenkmonument voor allen die gestorven zijn in de 1e en 2e wereldoorlog. We hebben even rond gekeken maar er was niet veel te beleven in dit stadje dus weer lekker verder uit de wind op het dek gelegen.

Om 8 uur vertrekken we weer uit Le Havre en hebben we weer een vaardag morgen dan komen we zaterdag in Bremerhaven aan. Onze laatste dag

Nelly de Heer-Koper

De wind is helaas wel een beetje een spelbreker.
Hier van hetzelfde laken een pak, uit de wind en in het zonnetje is het heerlijk.

Wieke.

Mooie momenten. Ook heerlijk om te chillen.ATLAS. Heerlijk leeswerk. Wat vliegt ( vaart) de tijd. ?